300                                                    REGISTRES
à tous lesdictz soldatz de eulx desbander ne aller fourrager es villaiges circonvoisins de cesteditte ville, mais eulx contenir soubz leurs enseignes et n'en partir sans congé exprès signé de leur Capitaine ;
"Et de ne prendre et exiger aucuns vivres de leurs hostes es faulxbourgs de cesteditte ville où ilz sont logez par fourrier, si non en paiant de gré à gré sui­vant le taux qui a esté cy devant faict et publié W;
"Et garder au surplus les Ordonnances et Reigle-mens sur ce faictz par le Roy : sur peine de la vye.
"Et enjoinct à leurs hostes, où ilz seront logez par eticquette signée de leurs fourriers, de les rece­voir et traitter en leurs maisons, et leur bailler vivres, s'aulcuns en ont, en paiant suivant ledict taux.
DU BUREAU                                               [i575]
"Et au fourrier desdittes bandes, de mettre par son ethicquette le nom et surnom desdictz soldatz couchez en son roolle, sans ce qu'il soit loisible aux soldatz d'avoir que ung goujat à deux : le tout sur les peines que dessus quant ausdictz soldatz, et d'amende arbitraire quant ausdictz hostes.
"Faict au Bureau, le vnime Octobre mil cinq cens soixante quinze.»
La presente a esté publiée à son de trompe et cry publicq, par les faulxbourgs de laditte ville où sont logez lesdictz soldatz et compaignies -2'.
DLXIX. —- Procession generalle où le Roy et Messieurs ont assisté.
8 octobre i5t5. (Fol. 236 r°.)
Ce jour d'huy vnimo jour d'Octobre u v° soixante quinze, est venu au Bureau de la Ville de Paris Pierre Granvent, varlet de chambre du Roy; lequel a dict avoir commandement du Roy de venir audict
Bureau prier Messieurs de eulx trouver, demain de matin, en l'Eglise de Paris, à la procession generalle qui se fera, Sa Majesté en personne (sic) : ce que mesdictz Sieurs ont promis faire.
DLXX. — Idem. [Mandemens aux Quarteniers.]
8 octobre ibn5. (Fol. 236 r°.)
De par les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris.
"Sire Anthoine Huot, Quartenier de laditte Ville, appellez quatre notables bourgeois de vostre quar­tier, et vous trouvez tous demain, à sept heures pré­cisement, en l'Hostel d'icelle Ville, pour nous ac-
compaigner à aller à la procession generalle qui se fera de l'Eglise de Paris à la Saintte Chappelle, où le Roy sera en personne.
"Faict au Bureau, le vmme Octobre m v° lxxv.«
Pareilz Mandemens ont esté envoiez à tous les autres Quarteniers de laditte Ville.
DLXXI. — Idem. [Mandemens aux Conseillers de Ville et aux Cappitaines des trois Nombres.]
8 octobre i575.(Fol. 236 r°.)
Semblables [Mandemens ont esté envoyez] à tous Messieurs les Conseillers de laditte Ville, aux fins que dessus.
Et aussy aux Cappitaines des archers, arbales­triers et harquebouziers, pour y admener quarente personnes de chacun de leurs trois Nombres et com­paignies.
(" Le tarif ici visé n'a pas été transcrit au Registre. (2) Le bas du fol. 235 v° est en blanc.